به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
سه‌شنبه 3 سپتامبر 2024
آتش سوزی در مرتع حاجی لنگ دهنه محمدآبادکتول مهار شد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با تلاش ۱۲۰ مامور عملیاتی از دستگاه‌های متولی، آتش سوزی مراتع ییلاقی و سخت‌گذر شهرستان علی آباد کتول عصر روز دوشنبه مهار شد.

به گزارش کمالان نامه، نعمت الله حاجی‌زاده در این باره گفت:  با تلاش شبانه روزی ۱۲۰ مامور اجرایی از منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و تعدادی از علاقمندان به طبیعت آتش سوزی مرتع محدوده حاجی لنگ در مناطق ییلاقی و سخت گذر دهنه محمدآباد کتول، عصر روز دوشنبه مهار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: در این حریق حدود ۲۰ هکتار از مراتع منطقه با پوشش قالب گراس( علفزار) و فورب به خاکستر تبدیل شد.

وی افزود: در عملیات اطفای حریق، بالگرد جمعیت هلال احمر در چهار نوبت مبادرت به هلی‌برن و انتقال مامورین اجرایی به محل حریق نمود که این فرآیند نقش بسزایی در شتاب بخشیدن به مهار حریق داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گلستان اظهار کرد محل وقوع حریق در ارتفاعات بالای ۳۰۰۰ متر قرار داشت که حضور پیاده و زمینی مامورین به محل حریق یش از نیم روز به طول می‌انجامید.

حاجی زاده ادامه داد  نظر بدوی کارشناسان متولی حاکی از آن است که عامل انسانی مسبب حریق بوده اما سهوی یا عمدی بودن آن در دست بررسی است.

وی از مردم خواست با توجه به افزایش دمای هوا از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پرهیز کنند و در صورت روشن کردن حتما قبل از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا با کوچکترین وزش باد آتش زیر خاکستر شعله نگیرد.

گفتنی است؛ گلستان بیشترین جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ کشور را دارد و در ماه‌های گرم سال این جنگل‌ها مانند انبار باروت بوده و با کوچکترین جرقه‌ای شعله‌ور می‌شود.

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه