به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
سه‌شنبه 29 آگوست 2023
تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول با هدف پرورش و تربیت نسل تازه‌ای از هنرمندان انقلابی در بستر مرکز رشد

تفاهم‌نامه همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی با هدف پرورش و تربیت نسل تازه‌ای از هنرمندان انقلابی در بستر مرکز رشد امضا شد.

به گزارش کمالان نامه، تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه هنری انقلاب اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول با هدف پرورش و تربیت نسل تازه‌ای از هنرمندان انقلابی در بستر مرکز رشد به امضا رسید. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول در نشست امضای این تفاهم نامه با بیان این مطلب که ویژگی اصلی هنر زبان گویا و راحت آن برای انتقال است،‌ گفت: مهمترین اثر هنر تأثیر است که بدون شک اگر هنر ماندگاری و تاثیر نداشته باشد ارزشی ندارد؛ چراکه نمی‌تواند جامعه را به سوی رشد و آگاهی سوق بدهد.

سیدحسن سیدرضایی با اشاره به رسالت هنر در فراهم کردن بستر لازم برای رشد و کمال جوامع انسانی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول نیز در راستای تحقق این مهم نسبت به اخذ مجوز رشته‌های هنر مانند پژوهش هنر در مقطع کارشناسی ارشد، کارگردانی، نقاشی و موسیقی در مقطع کارشناسی پیوسته و فیلم سازی- کمک کارگردانی و فتوگرافیک در مقطع کاردانی پیوسته و هنر‌های تجسمی در مقطع کاردانی حرفه‌ای اقدام کرده است و تاکنون ۴۷۷ نفر در این رشته‌ها فارغ التحصیل شده‌اند. 

وی ابراز امیدواری کرد که استقرار مرکز رشد سرزمین برادری حوزه هنری استان گلستان در مرکز نوآوری فناوری‌های هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول بتواند به عنوان اهرمی توانمند در پرورش هنرمندانی دغدغه‌مند با روحیه‌ای انقلابی به ما کمک کند. 

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان هم با اشاره به فعالیت حوزه هنری در سه شاخص تربیت، تولید و ترویج گفت: ترویج آخرین پازلی است که باید اقدامات اساسی برای آن انجام شود. 

سیدحسام بنی فاطمه نبودن چشم انداز واحد و رویکرد مشترک در رسانه‌ها و فضای مجازی برای پرداختن به محور‌های مورد نیاز جریان انقلاب را یکی از مشکلات بخش فرهنگی و جریان سازی در استان گلستان دانست و افزود: یکی از بستر‌های دیدن فعالیت‌های این دستگاه فرهنگی، رسانه‌ها هستند که باید از آن‌ها برای ترویج تولیدات هنری کمک گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ بستری برای معرفی تولیدات مختلف هنری محیا نشده است، تاکید کرد: همه رسانه‌ها باید برای ترویج تولیدات هنری کمک کنند چراکه هرچه رسانه‌ها در بستر مجازی فعال‌تر باشند ما می‌توانیم به اهداف و ماموریت‌های خودمان بهتر و راحتر دست یابیم. 

در این تفاهم نامه که در هشت ماده و برای مدت سه سال منعقد شد همکاری و مشارکت در برگزاری همایش، سمینار، نشست‌های علمی به منظور توسعه و گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی و هنری بین حوزه هنری انقلاب اسلامی استان گلستان و دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول توافق شد./آنا

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه