به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
یکشنبه 3 سپتامبر 2023
کوهستانی شهردار علی آبادکتول: تا پایان سال تمام معابر خاکی شهر را آسفالت خواهیم کرد

شهردار علی آباد کتول گفت: طی ۶ ماهه اخیر ۱۴۵ هزار متر مربع از معابر سطح شهر علی آباد کتول آسفالت شده است و با مقدار قیری که در اختیار شهرداری قرار داده شده تا پایان سال تمام معابر خاکی شهر را آسفالت خواهیم کرد.

به گزارش کمالان نامه؛ محمد کوهستانی در نشست خبری با رسانه های استان گفت: طی ۶ ماهه اخیر ۱۴۵ هزار متر مربع از معابر سطح شهر علی آباد کتول با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان آسفالت شده است و با مقدار قیری که در اختیار شهرداری قرار داده شده تا پایان سال تمام معابر خاکی شهر را آسفالت خواهیم کرد.

شهردار علی آباد کتول، اجرای بلوار، پیاده رو، زیبا سازی مبلمان شهری و ساماندهی آب های سطحی را به عنوان دیگر پروژه های اجرایی شهرداری علی آباد کتول طی این مدت عنوان کرد و ادامه داد: پروژه اِلمان ورودی غربی شهر که برگرفته از فرهنگ قومی منطقه است تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین مخزن ۵۰۰ متر مکعبی برای جدا سازی آب شرب از آب خام تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد. 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهر علی آباد کتول سومین شهر استان به لحاظ ساختمان های بلند مرتبه است، یک دستگاه بالابر آتش‌نشانی ۱۸ متری با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان به منظور مقابله با حوادث غیر مترقبه و آتش سوزی های احتمالی خریداری شده است.

شهردار علی آباد کتول گفت: پارک جنگلی کبود وال به مدت ۱۵ سال به شهرداری واگذار شده و شهرداری تاکنون مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان در محوطه این پارک هزینه کرده است.

وی از افزایش قابل توجه بودجه شهرداری علی آباد در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بودجه این شهرداری در سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان بوده که امسال به ۲۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

کوهستانی از آغاز عملیات اجرایی میدان ولایت در آینده ای نزدیک خبر داد و همچنین گفت: مجوز تله کابین اخذ و در مراحل عقد قرارداد با پیمانکار هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای پل تقاطع امام رضا به خارکلاته منتظر مجوز شورای ترافیک است، گفت: اجرای پارک مسکن مهر الازمن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امروز کلنگ زنی شد و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار علی آباد کتول گفت: هیچ اعتقادی به فروش املاک شهرداری نداریم و اگر روزی تصمیم به فروش بگیریم باید جایگزین آن برای شهرداری ارزش افزوده ایجاد کند.

به گفته وی؛ بیشتر اتفاقات خوبی که در شهر علی آباد کتول رقم میخورد حاصل تلاش نماینده مردم این شهر در مجلس است.

به گفته کوهستانی؛ سرانه فضای سبز شهری در علی آباد کتول ۱۱ متر مربع است.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول گفت: اگر پیمانکار پروژه تله‌کابین نسبت به تعهدات خود در قرارداد و تفاهم‌نامه اقدام نکند، شهرداری و شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول در مراجع‌ قضایی طرح دعوی خواهد کرد.

مرتضی شکی اظهارکرد: شرکت پیمانکاری پروژه تله‌کابین که اغلب نیروهای این شرکت بومی منطقه هستند و چند پروژه ملی را اجرا کردند در سال ۱۳۹۵ در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری و شورای اسلامی شهر وقت، تعهد نمودند که ۱۰ درصد از فروش بلیط تله‌کابین در زمان بهره‌برداری را برای رفاه شهروندان در اختیار شهر علی‌آباد کتول قرار دهند.

وی تصریح‌کرد: حال بعد از ۶ سال تلاش و رایزنی‌های دولت سیزدهم، استاندار، نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر که امتیاز احداث مدرنترین تله‌کابین شمال کشور به شهرداری علی‌آبادکتول واگذار شده‌است، این شرکت از واگذاری اسناد و انجام تعهدات خود طفره می‌رود و تلاش دارد تا درصد فروش بلیط به شهرداری را کاهش دهد‌.

رئیس شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول خاطرنشان‌کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بررسی از اسناد را انجام داده و استاندار نیز بر انجام تعهدات شرکت تاکید دارد.

وی ادامه داد: اگر شرکت به انجام تعهدات و تحویل اسناد تله‌کابین عمل نکند، شورای شهر و شهرداری علی‌آباد از طریق مراجع ذیصلاح طرح دعاوی خواهد کرد.

شکی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول این آمادگی را دارد که در صورت انصراف شرکت از ادامه همکاری، تمامی هزینه‌های این شرکت از زمان اخذ مجوز تاکنون را پرداخت کند.

وی بیان کرد: اگر تمام مراحل و توافقات به خوبی پیش رود، در سفر دوم رئیس‌جمهور عملیات اجرایی این پروژه عظیم که در اقتصاد و توسعه استان نقش بسزایی دارد آغاز می‌شود و طی سه سال این پروژه با اعتبار پیش‌بینی شده ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهدرسید.

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه