به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
یکشنبه 17 سپتامبر 2023
موکب‌داران شهر مزرعه کتول تجلیل شدند

به گزارش کمالان نامه، طی مراسمی با حضور امام جمعه مزرعه کتول و بخشدار علی آباد کتول و جمعی از فعالان فرهنگی و خادمین سیدالشهدا(ع) از موکب‌داران حضرت رسول اکرم(ص) شهر مزرعه‌کتول در کربلا و سامرا روز گذشته، ۲۵ شهریور در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مزرعه کتول تجلیل شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی میرعرب، امام جمعه مزرعه کتول در این مراسم با اشاره به جایگاه خدمات موکب‌داران بیان کرد: کاری که خادمان و موکب‌داران انجام می‌دهند تعبیری از آیات قرآن است. منشأ خدمت موکب داری از عراق آغاز شد و در جهان گسترش یافت.

امام جمعه مزرعه کتول تصریح کرد: این موکب‌داران تمام فکر و نیتشان نزدیک‌شدن به سیدالشهدا(ع) است. به این دلیل که ارزش و منزلت امام حسین(ع) را درک کرده‌اند. چراکه آگاه شدند این خدمت از نظر روحی و جسمی چه تأثیری برخود و جامعه دارد.

وی با بیان‌ اینکه هر کدام از شما خادمین باید قدر و منزلت این فرصت را بدانید، افزود: توفیقی که امروز نصیب شما شده در طول تاریخ نصیب هیچ گروهی نشده و آن این است که میلیون‌ها زائر برای اربعین بیایند و شما توفیق خدمت به آنها پیدا کنید.

همچنین در این مراسم بخشدار علی آبادکتول به شرح تاریخچه و کمک‌های انجام شده به موکب و اقدامات موکب‌داران پرداخت و از آنها تقدیر و تشکر کرد.

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه