به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
شنبه 30 سپتامبر 2023
کرسی ضیافت نور در علی‌آباد کتول برگزار شد

به گزارش کمالان نامه، چهار صد و سی و یکمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ازدواجی آسمانی و تمدن‌ساز » روز گذشته، چهارم مهرماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای امام رضا(ع) علی آبادکتول برگزار شد.

ابتدای جلسه با زمزمه دعای توسل توسط استاد محمد ابراهیم جهش آغاز شد و بیان قسمت سوم از حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه «مانند کسی مباش … که در دنیا چونان زاهدان سخن می‌گوید ولی در رفتار همانند دنیا پرستان است» توسط استاد محمدباقر زنگانه اجرا شد.

ترتیل‌خوانی قرآن و قرائت آیه ۱۱ سوره مریم توسط قاری نوجوان محمد حسین حاجی کلاته در دو بخش ترتیل و تحقیق انجام شد که مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین حیدری، امام جماعت مسجد امام حسین(ع) خارکلاته علی آبادکتول به مباحث تفسیری پرداخت و با اشاره به اینکه ازدواج حضرت محمد(ص) و خدیجه کبری(س) و ایام ولایت امام عصر(عج) با طرح سؤالی مبنی بر اینکه هدف از این ازدواج، این ولایت و ظهور صاحب الزمان چیست؟ گفت: هدف از این ازدواج و ظهور ایجاد عدالت و توزیع ثروت و بهره‌مندی مردم از نعمت‌های الهی است.

وی ادامه داد: نعمت‌هایی برای تلاشگران مؤمن و کافر فراهم است اما کافر برای لذات زودگذر دنیا و با خیانت به همنوعان فراهم شده و هدف رسیدن به هوای نفس است در صورتی که مؤمن مال و ثروت دنیا را برای تربیت نفس و خدمت به همنوع و رسیدن به ذات اقدس الهی به‌کار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: منظومه فکری مقام معظم رهبری تعیین کننده این هدف بلند و انسان‌ساز است که در کتاب‌های تفسیری، سخنان و به‌ویژه کتاب (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم) ایشان تبیین شده و راهگشاست.

همچنین اهدای جوایز و دعای قرآنی ختم جلسه پایان بخش این محفل قرآنی بود./ایکنا

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه