به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
یکشنبه 10 دسامبر 2023
معاون آموزشی علی آبادکتول: هدف از برگزاری مسابقات بازی با ریاضی،ارتقا فرهنگ کارگروهی و نوآوری است.

به گزارش کمالان نامه، سلمان امیرخان در حاشیه برگزاری چهارمین دوره از مسابقات بازی و ریاضی که در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی در دو روز مجزا برگزار شد با بیان این مطلب که مسابقات بازی با ریاضی مجموعه ای از بازی های ترکیبی است که بر پایه بازی های منصفانه ترتیب یافته است گفت: ارتباط زیاد بازی ها با مفاهیم ریاضی، بستر لازم برای علاقه مند کردن افراد و آشنا ساختن آن ها با کاربرد های مختلف ریاضیات توسط بازی و سرگرمی را فراهم می کند.
وی با اشاره به تیمی برگزار شدن برخی بازی ها ، آن را زمینه‌ی بسیار خوبی برای تمرین کار گروهی در شرایط سخت دانست و افزود: بسیاری از بازی‌ها دارای محدودیت‌های زمانی بوده و نیاز به تجزیه و تحلیل دارند که این خود عاملی جهت تقویت قدرت درک و تجزیه و تحلیل افراد است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی ابتکار و نو‌آوری را از دیگر مزایای این مدل از مسابقات برشمرد و گفت: حل برخی از مسائل در این مسابقات نیازمند ارائه روش های جدید است که همین امر افزایش قدرت ابتکار و نواوری افراد را بدنبال خواهد داشت.
امیرخان در پایان از برج هانوی، پاندول، احاطه گری، پرتاپ حلقه، جدول جادویی، چوب کبریت، اوریگامی و هزارپیچ به عنوان بازی های طراحی شده در این دوره از مسابقات یاد کرد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش شهرستان بیش از ۵۵۰ دانش آموز در بخش دانش آموزی و با همراهی آموزشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) و دانشگاه فرهنگیان شهرستان نیز حدود ۵۰۰ دانشجو در بخش دانشجویی در این مسابقات شرکت نمودند.
این مسابقات به همت گروه آموزشی ریاضی و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، انجمن های علمی دانشجویی و کانون های فرهنگی دانشجویی در سالن بزرگ ورزشی شهید دکتر صادقی دانشگاه آزاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شده است./جام جم آنلاین

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه