به اشتراک بگذارید:
تعداد نظرات : ۰ نظر
شنبه 23 دسامبر 2023
افتتاح مزرعه ۵ تنی پرورش خانگی ماهیان خاویاری و پروژه خاویاری سد کبودوال

مزرعه ۵ تنی پرورش خانگی ماهیان خاویاری در شهرستان بندرگز و پروژه خاویاری سد کبودوال در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس و دیگر مسئولان اجرایی شد.

به گزارش کمالان نامه، همزمان با سفر دوم رئیس جمهور و هیئت همراه به استان گلستان، پروژه توسعه‌ای ۵ تنی پرورش خانگی ماهیان خاویاری با حضور تیموری قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، قربانزاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، جباری مدیرکل شیلات گلستان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

مدیرکل شیلات گلستان در مراسم افتتاحیه این پروژه با اشاره به اهمیت پرورش ماهیان خاویاری در کشور گفت: این طرح با توجه به تاکید سازمان شیلات ایران مبنی بر توسعه پرورش خانگی آبزی پروری در کشور، در روستای سوته ده از توابع شهرستان بندرگز در استان گلستان و با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع احداث شده که این مزرعه ظرفیت تولید سالانه ۵ تن انواع ماهیان خاویاری را دارد.

اسماعیل جباری افزود : پرورش ماهیان خاویاری یکی از ظرفیت‌های مهم شیلاتی کشور است که می‌تواند در اشتغال‌زایی و ارزآوری نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: استان گلستان ظرفیت‌های مناسبی برای پرورش ماهیان خاویاری دارد و این مزرعه می‌تواند الگویی برای دیگر سرمایه‌گذاران باشد.

جباری گفت: اداره کل شیلات گلستان آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در همه حوزه‌های پرورش آبزیان است.

همچنین همزمان با سفر دوم رئیس جمهور و هیئت همراه به استان گلستان، پروژه خاویاری در شهرستان علی‌آبادکتول هم آغاز به کار کرد.

جباری مدیرکل شیلات گلستان در این مراسم هم گفت: این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های پرورش ماهیان خاویاری در کشور است که با بهره برداری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، زمینه رونق اقتصادی در شهرستان علی آبادکتول نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: این طرح با هدف تولید و پرورش ماهیان خاویاری به مقدار ۲۵۰ تن گوشت، ۷تن خاویار و تولید ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی طراحی و اجراء شده است.

جباری اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه های مهم در حوزه آبزی پروری است که با بهره برداری از آن علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه بهره برداری بهینه از منابع آبی کشور نیز فراهم خواهد شد.

وی افزود: اداره کل شیلات گلستان از سرمایه گذاری در بخش آبزی‌پروری حمایت می‌کند و امیدواریم با همکاری بخش خصوصی شاهد توسعه بیش از پیش این صنعت در استان باشیم.

به اشتراک بگذارید...
برچسب ها :

دیدگاه